Wednesday, February 25, 2009

Menguji Kesabaran

Salam,

Untuk yang bakal menjadi ibu dan bapa...
Menjadi ibu dan bapa bukanlah perkara mudah.. menuntut sepenuh pengorbanan dan kesabaran.. huhu.. teringat plak kat mak ngan abah masa aku kecik2 dulu.. sama gak mak ngan apak mertua aku.. pendek kata salute kat mak bapak yg dah berjaya besarkan anak2 yang berjaya.. hehe.. (lebih kurang berjaya jadi org ler aku ni..)

Kesnya.. lebih kurang kol 1++ pagi.. akif sibuk nak ke toilet.. berhajat besar katanya.. nasib baik hubbyku baru siap mandi.. (baru balik keje + maen badminton).. selesai semuanya, lampu pon dipadamkan .. kononnya nak menyambung tido.. tiba2.. terdengar suara akif diikuti dengan mun***.. yang banyak diatas katil aku.. arghh tidak.. aku mengejutkan ayahnya.. kami semua bangun untuk memulakan proses pembersihan.. cadar, mattress protector, tilam.. semua kena.. sabarkanlah aku wahai Tuhanku.. suara suamiku sedikit keras kepada Akif.. walaupon tak kuat tetapi menunjukkan kemarahan.. Kesian bercampur marah aku pada Akif.. Harraz pon turut terbangun.. Pukul 2 lebih barulah segalanya selesai..

Alhamdulillah.. bangun pagi tidaklah terlalu sukar untuk aku memandangkan kami dah masuk tidur awal.. cuma kesian pada suamiku.. Sabar ye sayang..

Untuk semua..
Rumah jiran selang 2 rumah dari rumah aku dimasuki orang.. Ni pon kes menguji kesabaran jugek.. Siang2 hari pulak tu.. Siapalah punya kerja.. Polis pon datang untuk membuat siasatan.. Harap2 dapat tangkap org yang bertanggungjawab.. Alhamdulillah aunt sebelah umah tu housewife.. Harap2 dia boleh tengokkan rumah aku.. Walaupon takde simpan intan berlian tapi banyak yang berharga bagi kami.. Baru semalam berborak dengan Kak Nun pasal ni..

Semoga Allah sentiasa memberikan kami kekuatan, kesabaran dan semoga kami akan dilindungi dari perkara yang tidak baik.. Amin..


-Effi-


No comments:

Post a Comment